خدمات زیبایی و لیزر
نوشته شده توسط : کلینیک اکسیر

 

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش‌های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل‌شده است که در سال‌های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزایش زیادی داشته است؛ که باعث خلاص شدن از سالن‌های اپیلاسیون، تیغ، مو مک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش‌ها و موهای زیرپوستی می‌شود؛ اما لیزر موهای زائد مانند هر فنّاوری جدیدی که ممکن است مورد سوءاستفاده قرارگیری بسیارى ایکسانی که بدون مطالعه قبلى و صرفاً بر اساس تبلیغات یا قیمت ارزان‌تر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد کردند را مأیوس کرده است. در این مقاله سعى داریم تا با ارائه اطلاعات مهم در این زمینه و معرفى روش صحیح انتخاب مرکز مناسب براى انجام لیزر موى زائد مانع تکرار تجربه تلخ از دست دادن پول و وقت و aاز همه مهم‌تر سلامتی خود را به خطر بیندازیم.

روش های مختلف حذف موهای زائد

  • بند انداختن: این روش برای سطوح کوچک روی سطح بدن مخصوصا روی صورت مناسب است اما مدت زمان رویش مجدد مو با این روش بین ۲ تا ۳ هفته است.
  • کرم موبر: کرم های موبر می توانند مویی را که روی سطح پوست شما قرار دارد در خود حل کنند بنابراین پس از چند روز این موها مجددا رشد پیدا می کنند. علاوه بر آن این کرمها معمولا در اکثر پوست ها ایجاد حساسیت می کنند.
  • وکس یا مومحذف موهای زائد با استفاده از وکس، دوام بیشتری از تیغ زدن یا کرم موبر دارد و ممکن است چند هفته طول بکشد تا موها مجدداً رشد پیدا کنند. اما به‌هرحال این روش نیز دائمی نیست و امکان بروز حساسیت و جوش‌های پوستی را بسیار بالا می‌برد.
  • الکترولیزیز: الکترولیزیز یکی از روش‌های حذف دائمی موهای زائد بدن یا صورت است. در این روش با استفاده از یک پروب، جریان الکتریکی به فولیکول هر مو ارسال می‌شود تا آن را از بین ببرد سپس آن مو به‌راحتی با موچین کنده می‌شوند. چون الکترولیزیز باید روی تک‌تک موها انجام شود، این روش بسیار زمان‌بر است و معمولانمی توان از این روش برای نواحی وسیع بدن استفاده کرد.
  • لیزر: همان‌طور که اشاره شد؛ لیزر یک روش حذف دائمی موهای زائد بدن است. با استفاده از لیزر مو، بدون ایجاد حساسیت‌های پوستی مانند کرم موبر و بدون نیاز به‌صرف وقت زیاد مثل روش الکترولیزیز می‌توانید طی چند جلسه به‌طور کامل از شر موهای زائد خود خلاص شوید. چون در روش لیزر مو، ریشه موها با جذب انرژی و ایجاد حرارت توسط ملانین سوزانده می‌شوند؛ امکان رشد مجدد آن‌ها وجود ندارد. حالا می‌توانید خودتان به این موضوع فکر کنید که استفاده از لیزر مو فقط برای چند جلسه چقدر می‌تواند موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ای شود که مجبورید در طول زندگی خود صرف روش‌های دیگر حذف مو مانند کرم موبر، تیغ زدن یا موم انداختن کنید.

فاصله ی زمانی رشد مجدد موهای زائد

چرا لیزر موهای زائد

  • دقت: لیزر کندلا (الکس و یَگ) می تواند با دقت بسیار بالا موهای تیره و ضخیم را تشخیص داده و ریشه آن‌ها را از بین ببرد.
  • سرعت: سرعت تشخیص لیزر الکس کندلا در حد چند میلی ثانیه است و در این زمان کوتاه می تواند چندین ریشه مو را بسوزاند بنابراین استفاده از آن در نواحی وسیعی از سطح بدن تنها نیاز به صرف وقتی حدود چند دقیقه دارد.
  • نازک‌تر و کمرنگ تر شدن: پس از هر بار استفاده از لیزر الکس کندلا، موهای جدیدی که رشد می‌کنند به وضوح نسبت به موی اولیه نازک‌تر و کمرنگ تر می‌شوند.
  • کارایی: اکثر افراد پس از ۳ تا ۸ جلسه استفاده از لیزر الکس کندلا به طور کامل و دائم موهای زائد خود را از دست می دهند.
  • ایمن بودن: لیزر (الکس و یَگ) موهای زائد با هدف حذف دائم موها توسط FDA تایید شده و پیش از ۲۰ سال است که در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است و درحال حاضر یکی از پرطرفدارترین درمانهای زیبایی است که در این کشور انجام می گیرد.
  • کاربرد گسترده: از لیزر مو الکس کندلا می توان برای حذف مو در هرناحیه ای از بدن در زنان و مردان استفاده کرد. دستگاه لیزر کندلا بیشتر برای حذف موهای زائد صورت، گونه، چانه، بازوها، سینه، شکم، پاها، کمر، بیکینی، و کمر به کار می رود.
  • صرفه جویی در زمان و هزینه: از زمانی که دوره درمانی خود را با لیزر موهای زائد تکمیل می کنید، در تمام زمان و هزینه ای که باید برای برداشتن موهای خود به روش های دیگر مانند موم انداختن، شیو کردن و غیره صرف می کردید؛ صرفه جویی می کنید.
  • امکان شیو کردن بین جلسات: در فاصله بین دو جلسه لیزر که باید به موها اجازه دهید تا رشد کنند؛ می‌توانید در صورت نیاز هرروز نواحی مختلف بدنتان را شیو کنید و خودتان می‌بینید موهایی که پس از هر جلسه رشد می‌کنند؛ نازک‌تر و روشن‌تر می‌شوند و حتی شیو کردن آن‌ها نیز بسیار راحت‌تر است.
  • حذف موهای زیرپوستی: پس‌ازاینکه دوره لیزر موی خود را تکمیل کردید؛ دیگر نیازی نیست که نگران درد ناشی از برگشت مو به داخل پوست یا موهای زیرپوستی باشید. علاوه بر اینکه لیزر کندلا (الکس و یَگ) می‌تواند تمام موهای زیرپوستی موجود را به‌طور کامل از بین ببرد، احتمال رشد مجدد موهای زیرپوستی را پس از اتمام هر جلسه لیزر کاهش می‌دهد.
  • درد کم: لیزر موهای زائد با الکس کندلا درد بسیار کمتری نسبت به موم انداختن دارد. معمولاً بیماران درد ناشی از لیزر را به داشتن احساس وارد شدن ضربه به پوست از یک کش لاستیکی تشبیه می‌کنند و تقریباً تمام آن‌ها به این نکته اشاره دارند که درد لیزر هر جلسه کمتر از جلسه قبل است.

جلسات لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض ناشی از لیزر موهای زائد بسیار کم است است و به شکل عوارض جانبی مانند قرمزی، ورم، هیپرپیگمانتاسیون، هیپوپیگمانتاسیون، تاول و کبودی پس از لیزر پدیدار می‌شود. عوارض جانبی دائمی به ندرت بروز می‌یابد و اگر عوارضی پدیدارشود معمولاً ظرف کمتر از چند روز برطرف می‌شود.

قبل از لیزر

پیش از جلسات حذف موهای زائد با لیزر به هیچوجه بند نیندازید و وکس نکنید. استفاده از کرم موبر نیز اصلا توصیه نمی شود. چون اشعه لیزر روی ریشه موهای شما اثر می گذارد و اگر با بند انداختن، وکس کردن یا استفاده از کرم موبر آن را از بین ببرید باید ۴ تا ۶ هفته منتظر بمانید تا ریشه موها مجددا رشد کند. بهتر است ناحیه مورد نظر را ۱۲ تا ۱۴ ساعت قبل از جلسه لیزر شیو کنید. از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. هر گونه آرایش یا کرمی را از روی ناحیه ای که می خواهید لیزر کنید، پاک کنید.

لیزر کندلا را می توان برای افراد بزرگتر از ۱۵ سال که موهای تیره ای دارند؛ به کار برد. توصیه می شود که افراد کوچکتر از ۱۵ سال، زنان باردار زیر سه ماه، بیمارانی که سرطان پوست دارند، افرادی که به علت بیماری که دارند پوستشان حاوی کلاژن است یا به دلیل بیماری رنگ پوستشان تغییر کرده و افرادی که در حال درمان آکنه هستند؛ از لیزر مو استفاده نکنند. افرادی که تبخال دارند یا به بیماری عفونت پوستی مبتلا هستند نیز نباید این روش را به کار ببرند.

اکثر دستگاههای لیزری را نمی توان بر روی پوست برنزه شده استفاده کرد و فرد باید منتظر بماند تا پوست به رنگ اولیه خود برگردد. چون پوست های تیره نسبت به لیزر کردن حساسترند بهتر است از برنزه کردن پیش از آن خودداری کنید. اگر رنگ موها بسیار روشن باشد طوریکه رنگدانه های ناچیزی داشته باشد؛ لیزر نمی تواند روی آنها تاثیرگذار باشد. بنابراین لیزر روی موهای سفید، جوگندمی، قرمز و بور اثری ندارد.

طبق برخی تحقیقات انجام گرفته، خوردن قرص های مکمل و ویتامین مانند بیوتین موجب رشد سریعتر و بیشتر موهای صورت می شود و به همین علت ممکن است در نتیجه لیزر مو تاثیر منفی بگذارد درحالیکه در برخی مطالعات دیگر اثر نامطلوبی از مصرف این قرص ها روی لیزر مو مشاهده نشده است. در هر صورت بهتر است پیش از اقدام به حذف موهای زائد توسط لیزر، با پزشک پوست و مو در خصوص قرص ها و مکمل هایی که مصرف می کنید، مشورت کنید.

درصورتیکه درناحیه ای از پوست که می خواهید عمل لیزر انجام دهید، بوتاکس کرده اید بهتر است ۱۴ روز صبر کنید. همچنین درنظر داشته باشد که آنتی بیوتیک ها می توانند حساسیت به نور ایجاد کنند بنابراین در صورتیکه برای مدتی طولانی درحال مصرف آنتی بیوتیک بوده اید، بهتر است پیش از اقدام به لیزر با موهای زائد با پزشک پوست و مو مشورت کنید.

بعد از لیزر

بهتر است بعد از لیزر مو از لباسهای نخی و گشاد استفاده کنید و از لمس کردن پوستتان در نواحی لیزر شده خودداری نمایید. تنها می توانید کرم های حاوی ۱۰۰% آلوئه ورا را در نواحی لیزر شده پوست خود بمالید. از رفتن به باشگاه ورزشی، سونای بخار یا خشک، جکوزی و استخر خوددرای کنید. هنگام دوش گرفتن، آب را زیاد داغ نکنید. از هرگونه فعالیت شدید فیزیکی خودداری کنید.

ایجاد تورم و قرمزی پوست پس از انجام لیزر کاملا طبیعی است و پس از مدتی خودبخود از بین می رود اما در موارد بسیار نادری فرد دچار سوختگی های خفیف یا تاول می شود. در اینصورت بهتر است در آن ناحیه از کیسه یخ استفاده کنید و در صورتیکه درد دارید نیز می توانید قرص مسکن مصرف کنید. در برخی موارد پزشک به شما توصیه می کند که از کرم های آنتی بیوتیک استفاده کنید.





:: برچسب‌ها: لیزر, لیزر موهای زائد, لیزر موهای زائد بدن,رفع موهای زائد بدن،رفع موهای زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: