میکرودرم ابریژن
نوشته شده توسط : کلینیک اکسیر

http://clinicexir.com/microdermabrasion/

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی برای لایه برداری و جوانسازی پوست است. در این روش با دستگاه های مخصوص و اسپری مواد بر روی پوست نسبت به لایه برداری سلولهای مرده پوست اقدام می کنند. میکرودرم روشی غیرتهاجمی و موثر بوده که مزایای بسیاری دارد. در ادامه به معرفی این روش خواهیم پرداخت.

میکرودرم ابریژن

جوانسازی پوست نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارد. انواع روشهای جوانسازی پوست وجود دارند که هر کدام دارای مزیت ها و کاربردهای مختلفی هستند. یکی از روشهای موثر و غیر تهاجمی جوانسازی و لایه برداری پوست میکرودرم ابریژن است. این روش بسیار ساده بوده و بر روی انواع پوستها قابل اجراست. در واقع در میکرودرم با استفاده از لایه برداری سلولهای مرده که بر روی سطح پوست وجود دارند، پوستی نرم، شفاف و روشن تر خواهید داشت. پس از انجام میکرودرم پوست شما شاداب، روشنتر و صاف شده که به وضوح قابل مشاهده است. با لایه برداری سلولهای سطحی پوست مواردی مانند لک، جای جوش و زخم، آکنه، چین و چروک های ظریف، منافذ باز پوست و تیرگی های آن برطرف می شوند. میکرودرم ابریژن علاوه بر خواص درمانی و زیبایی که دارد، منجر به جذب انواع داروها و کرم های استفاده شده بر روی پوست شده و قدرت جذب آنها را بالا می برد. بدین ترتیب می توان از این ویژگی برای کامل نمودن درمان پوست بهره مند شد. در ادامه به معرفی و بررسی جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن می پردازیم.

روش جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن

برای جوانسازی پوست روشهای مختلفی وجود دارد. استفاده از لیزر، هایفوتراپی، آر اف فرکشنال، مزوتراپی و میکرونیدلینگ هر کدام علاوه بر خواص درمانی و زیبایی که دارند در جوانسازی پوست تاثیر زیادی دارند. میکرودرم ابریژن به عنوان یک روش کاملا ساده، بدون عوارض و غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست مورد توجه افراد زیادی قرار دارد. تاثیر میکرودرم بر پوست بسیار بیشتر از انواع ماسک ها و کرم های لایه بردار است. عمق لایه برداری سلولهای مرده و سطحی پوست بر اساس نظر پزشک تعیین می شود. همچنین تعداد دفعات جوانسازی بسته به وضعیت پوست و هدف از لایه برداری انتخاب می شود. میکرودرم ابریژن دارای انواع متعددی است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

انواع میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن به وسیله دستگاه های مکنده صورت می گیرد. اساس کار این دستگاه ها بدین ترتیب است که ابتدا بر روی پوست مواد کریستالی اسپری شده و سپس با مکش آنها، سلولهای سطحی پوست ساییده و کنده می شوند. میکرودرم با توجه به دستگاه مکنده مورد استفاده و نوع اسپری بکار رفته دارای چندین نوع است. دستگاه میکرودرم ابریژن کریستالی و میکرودرم الماسه از جمله انواع میکرودرم است و به دستگاه هایی گفته می شود که دارای سری کریستالی و الماس هستند. همچنین در میکرودرم کریستالی از اسپری اکسید آلومینیوم، اکسید منیزیوم، بی کربنات سدیم و کلرید سدیم برای لایه برداری استفاده می شود. در دستگاه میکرودرم الماسه، دستگاه دارای سری الماس است که بر روی پوست قرار گرفته و سلولهای مرده را لایه برداری می کند. در میکرودرم ابریژن کریستالی ابتدا مواد کریستالی بر روی سطح پوست اسپری شده و سپس با مکش دستگاه مواد اسپری شده و سلولهای مرده جمع آوری می شوند.

کاربردهای و موارد استفاده از میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن با خاصیت لایه برداری و جوانسازی پوست، دارای کاربردهای متعددی است. از این روش درمانی و زیبایی برای جوانسازی پوست، رفع جای جوش و آکنه، چین و چروک های پوستی کم عمق، لک و کک و مک، تیرگی های پوست، آفتاب سوختگی، جای زخم و کلوئید، کوچک کردن منافذ باز پوست، برداشتن جوشهای سرسیاه، لک های حاملگی، اثرات تاتو و خال کوبی، جای بخیه و چروک گردن استفاده می شود. اثرات میکرودرم ابریژن محسوس بوده و در صورت ادامه درمان به راحتی می توان مشکلات پوستی اشاره شده را برطرف نمود.

نحوه انجام میکرودرم ابریژن

نحوه کار میکرودرم ابریژن لایه برداری سطح پوست است. برای اینکار ابتدا مواد حاوی دانه های ریز کریستال مانند بر روی سطح پوست اسپری می شود. در مرحله بعد با استفاده از دستگاه های مکنده دستی و ایجاد خلا و مکش بر روی پوست، نسبت به جمع آوری این مواد و سلولهای پوست اقدام می کنند. دانه های کریستالی اسپری شده با ایجاد خراش روی پوست عملیات لایه برداری را تسهیل می کنند. عمق لایه برداری و میزان مکش ایجاد شده توسط دستگاه قابل تنظیم است. بنابراین پزشک می تواند بر طبق هدف از میکرودرم ابریژن و وضعیت پوست نسبت به تعیین میزان اسپری مواد و مکش پوست اقدام کند. پس از اجرای لایه برداری شما دارای پوستی نرم و لطیف و البته کمی قرمز و برافروخته خواهید بود که بزودی برطرف می شود. طول مدت هر جلسه درمان ما بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است. تعداد دفعات مورد نیاز نیز بسته به وضعیت پوست از ۶ جلسه به بالا خواهد بود. پس از هر بار انجام میکرودرم ابریژن پوست شما نیاز به حداقل ۲ تا ۳ هفته استراحت دارد تا بتواند خود را بازیابی کند. نکته قابل ذکر این است که پس از انجام عملیات لایه برداری، کلاژن سازی پوست تحریک شده و پوست شروع به ترمیم و ساخت پوست جدید می کند. لذا پس از مدتی شما دارای پوست جوان، شفاف، شاداب و زیبا خواهید بود.

مزایای میکرودرم نسبت به سایر روشهای جوانسازی

میکرودرم ابریژن یک عمل لایه برداری پوست کاملا غیر تهاجمی است لذا دارای عوارض بسیار ناچیزی است. پس از اتمام کار، پوست شما ممکن است دچار قرمزی، التهاب و سوزش خفیف باشد که موقتی است. با اینکار می توانید انواع مشکلات پوستی را درمان کنید، همچنین هزینه این روش نسبت به سایر روشهای جوانسازی پوست کمتر است. پس از لایه برداری میکرودرم می توانید فعالیتهای روزمره خود را ادامه دهید لذا دوره نقاهت در این روش منتفی است. نکته دیگر این است که میکرودرم ابریژن را می توان بر خلاف لیزر بر روی انواع پوستها اجرا نمود. در نهایت خاصیت جذب پوست در این روش بسیار بالا رفته بطوریکه می توان به عنوان روشی تکمیلی برای سایر روشهای درمانی مورد استفاده قرار گیرد. انواع داروها، سرم ها و ویتامین های مورد نیاز برای پوست را می توان با اطمینان خاطر از جذب بالای آن توسط پوست پس از میکرودرم بکار برد.

نکات مهم قبل از انجام میکرودرم ابریژن

قبل از اجرای میکرودرم ابریژن باید استحمام کرده و پوست خود را از هر گونه مواد آرایشی و کرم ها پاکسازی کنید. همچنین در صورت داشتن مشکلات پوستی مانند اگزما، تبخال، آفتاب سوختگی شدید، زخم های باز و عفونی توصیه می شود ابتدا درمان را ادامه داده و پس از بهبود نسبت به لایه برداری میکرودرم اقدام کنید. خانم های باردار، افراد دیابتی و افرادی که بتازگی لایه برداری کرده اند فاقد شرایط میکرودرم هستند. عدم استفاده از کرم های لایه بردار و اجتناب از آفتاب گرفتن و سولاریوم پیش از میکرودرم ابریژن الزامی است.

توصیه و مراقبت های بعد از میکرودرم ابریژن چیست؟

پس از انجام میکرودرم ابریژن پوست شما حالت برافروخته و ملتهب پیدا می کند که زودگذر است. اغلب افراد بلافاصله پس از میکرودرم به حالت عادی بر می گردند. در صورت عدم بهبود پوست صورت از کرم های مرطوب کننده، ضد آفتاب و ضد التهاب استفاده کنید. کرم کالامین و زینک اکساید یکی از کرم های مفید در این زمینه است. پس از لایه برداری تا چند روز زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

هزینه میکرودرم ابریژن

هزینه انجام میکرودرم ابریژن نسبت به سایر روشهای جوانسازی پوست مانند لیزر کمتر است. این روش قابل انجام بر روی تمام پوستهای تیره و روشن است. از طرفی هزینه میکرودرم بسته به تعداد دفعات مورد نیاز و هدف از لایه برداری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک زیبایی اکسیر تماس بگیرید. خدمات مشاوره تخصصی قبل از میکرودرم توسط پزشک متخصص در کلینیک زیبایی اکسیر به شما در خصوص تعداد جلسات مورد نیاز و هزینه انجام میکرودرم ابریژن اطلاعات لازم را خواهد داد.

 




:: برچسب‌ها: میکرودرم ابریژن , پوست , زیبایی , جوانسازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: