بهترین روش خلاصی از شر موهای زائد در سندرم تخمدان پلی کیستیک
نوشته شده توسط : کلینیک اکسیر

لیزر موهای زائد یکی از برترین روشهای رفع موهای زائد بدن است. افرادی که دچار بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند با عوارض مختلفی از جمله پرمویی مواجه هستند. این افراد با کمک لیزر می توانند به رفع موهای زائد بدن خود اقدام کنند. برای تاثیر قطعی درمان اختلالات هورمونی همزمان با لیزر الزامی است.

 

لیزر موهای زائد برای خانم های مبتلا به کیست تخمدان

 

لیزر موهای زائد

یکی از مشکلاتی که خانم ها با آن مواجه هستند سندرم تخمدان پلی کیستیک است. در این عارضه به دلیل اختلالات هورمونی و ترشح هورمون مردانه، زنان با علائم مختلفی از جمله رویش مو در نقاط مختلف بدن مواجه می شوند. رویش موهای ضخیم بویژه در نقاط مختلف صورت، گردن و سینه می تواند موجب کاهش اعتماد به نفس و افسردگی شود. لیزر موهای زائد به عنوان یک راه حل قطعی و موثر در رفع موهای زائد بدن می تواند همزمان با درمان اختلالات هورمونی یک روش دائمی برای رفع موهای زائد باشد. لیزر موهای زائد به عنوان روشی بدون عوارض و درد با تاثیر بر فولیکول های مو، منجر به ریزش موهای زائد شده و می توانید از داشتن پوستی صاف و بدون مو بهره مند شوید.

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS در ۵ تا ۱۰ درصد خانم ها شایع است. این بیماری در سنین پائین به وجود آمده و با اختلال در غدد درون ریز همراه است. PCOS با ایجاد کیست هایی در تخمدان خانم ها بر روی فرآیند تخمک گذاری تاثیر منفی می گذارد. خانم های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک دوران قاعدگی نامنظم دارند. از طرف دیگر با ایجاد کیست های متعدد، تخمدان ها بزرگ شده و علائمی همانند رویش مو، افزایش وزن و چاقی، خستگی، ریزش موهای سر، ناباروری، آکنه، تغییرات در خلق و خوی، ناباروری و مشکلات خواب در افراد دیده می شود. لیزر موهای زائد با کمک به رفع پر مویی در صورت و سایر نقاط بدن یکی از روشهای برطرف کردن علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک است.

 
شاید این مطلب هم دوست داشته باشید
 
راهکارهای کاهش درد لیزر موهای زائد

 

اختلال هورمونی و ارتباط آن با ایجاد موهای زائد

سندرم پلی کیستیک با اختلالات هورمونی در خانم ها همراه است. پرمویی یا هیرسوتیسم یکی از عوارض شایع PCOS است. رویش موهای ضخیم و مردانه در زنان به دلیل ترشح زیاد هورمون های مردانه بنام آندروژن است. افزایش میزان این هورمون در زنان منجر به افزایش رویش مو، پریودهای نامنظم و مشکلات پوستی مانند آکنه می شود. برخی نقاط بدن شامل صورت، گردن، بازوها، سینه، کمر و شکم بیشتر تحت تاثیر پرمویی قرار می گیرند. برای کاهش اثرات رشد موهای زائد در بدن باید سطح هورمون آندروژن کنترل شود. استفاده از داروهایی مانند اسپیرونولاکتون منجر به کاهش سطح هورمون مردانه در بدن خانم ها می شود. از طرفی برای کاهش و رفع موهای زائد بدن از روشهایی مانند لیزر موهای زائد، الکترولیز و کرم های موبر استفاده می گردد.

 

علائم کیست تخمدان و لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از برترین روشهای رفع پرمویی بدن ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک است. عارضه هیرسوتیسم یکی از عوارض شایع این بیماری بوده و با رویش موهای ضخیم و مردانه در صورت و بدن خانم ها همراه است. برای درمان دائمی این مشکل نیاز به درمان اختلالات هورمونی، کاهش سطح هورمون مردانه آندروژن و درمان علائم ظاهری PCOS است. استفاده از داروهای مختلف، کرم های موبر و کاهش وزن به همراه داشتن رژیم غذایی مناسب، کاهش قند خون، مصرف متفورمین و کلسیم می تواند به بهبود بیماری و کاهش علائم کمک کند. لیزر موهای زائد نیز با رفع بیش از ۹۰ درصد موهای زائد در محل مورد نظر می تواند به کاهش علائم سندرم کیست تخمدان کمک نماید.

 

لیزر موهای زائد برای خانم های مبتلا به کیست تخمدان

 

درمان پرمویی با لیزر الکساندرایت همزمان با درمان اختلالات هورمونی

لیزر موهای زائد با لیزر الکساندرایت یکی از روشهای قطعی در رفع پرمویی است. با اینحال در افرادی که دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند به دلیل افزایش سطح هورمون های مردانه، افزایش رویش مو در نقاط مختلف بدن وجود دارد. بدین ترتیب پس از رفع مو ممکن است رویش مجدد مو در محل صورت گیرد. برای درمان دائمی درمان اختلالات هورمونی به همراه لیزر موهای زائد موثر خواهد بود.

 
شاید این مطلب هم دوست داشته باشید
 
مزایای لیزر موهای صورت با الکساندرایت

 

آیا نتایج لیزر موهای زائد برای تمام افراد مبتلا به سندرم کیست تخمدان یکسان است؟

لیزر موهای زائد منجر به حذف بیش از ۹۰ درصد موهای زائد در صورت تکمیل دوره درمان می گردد. اگر چه رفع موهای زائد نتایج خوبی در پی دارد ولی به دلیل اختلالات هورمونی در افراد مبتلا به PCOS امکان رویش مجدد مو وجود دارد. عارضه هیرسوتیسم تنها در صورتی به طور کامل درمان می گردد که تنظیم و کنترل هورمون ها نیز در دستور کار قرار گیرد. بنابراین با کاهش ترشح هورمون آندروژن علائم سندرم کیست تخمدان از جمله رویش موهای زائد نیز کاهش می یابد.

 

لیزر الکساندرایت برای افراد مبتلا به کیست تخمدان ایمن

 

آیا لیزر الکساندرایت برای افراد مبتلا به کیست تخمدان ایمن است؟

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت یک روش کاملا ایمن و بدون ضرر محسوب می شود. طول موج اشعه لیزر ۷۵۵ نانومتر است که تنها بر روی رنگدانه های ملانین فولیکول های مو تاثیر می گذارد. از اینرو اشعه لیزر بر روی پوست و اندامهای داخلی هیچ تاثیر منفی ندارد.

 

انتظارات منطقی افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک از لیزر موهای زائد

افرادی که دچار عارضه سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند با رویش مو در نقاط مختلف بدن روبرو هستند. پرمویی بدن منجر به مشکلات زیادی برای خانم ها می شود. در مواردی که پرمویی در صورت، گردن و یا دستها وجود دارد، کاهش اعتماد بنفس و افسردگی و اضطراب بروز می یابد. لیزر موهای زائد بدن به رفع این مشکل کمک زیادی می نماید. از طرفی لیزر یک روش دائمی برای رفع موهای زائد محسوب می شود. در افراد مبتلا به PCOS به دلیل افزایش رویش مو در نقاط مختلف بدن امکان رویش مجدد مو وجود دارد. برای حصول بهترین نتیجه درمان اختلالات هورمون و کنترل میزان ترشح هورمون های مردانه و زنانه به همراه لیزر موهای زائد توصیه می شود.

 
شاید این مطلب هم دوست داشته باشید
 
بهترین مارک بوتاکس چیست؟

نکات قبل از لیزر موهای زائد

 

نکات قبل از جلسات لیزر موهای زائد؟

قبل از لیزر موهای زائد از مصرف داروهایی که منجر به حساسیت پوست نسبت به نور و اشعه لیزر می شوند مانند تتراسایکلین خودداری کنید. همچنین آفتاب گرفتن و سولاریوم تا حداقل دو هفته قبل از لیزر درمانی ممنوع است. از طرفی به دلیل تاثیر لیزر بر فولیکول های مو استفاد از روشهای رفع مو مانند کرم موبر و یا وکس و موم که ریشه مو را بر می دارند توصیه نمی شود. تنها قبل از لیزر می توانید محل مورد نظر را با تیغ بتراشید. ناحیه مورد نظر برای لیزر درمانی باید عاری از مواد آرایشی، کرم و لوسیون باشد.

 

مراقبتها و توصیه های بعد از انجام لیزر موهای زائد

 

مراقبتها و توصیه های بعد از انجام لیزر موهای زائد؟

پس از اتمام لیزر موهای زائد ممکن است محل لیزر با تورم، قرمزی، التهاب و سوزش همراه باشد. در صورت عدم رفع عوارض می توانید از کرم، ژل و یا قرص های مسکن برای کاهش عوارض استفاده کنید. قرار گرفتن تا حداقل سه روز در معرض نور مستقیم خورشید ممنوع است. همچنین استفاده از دوش آبگرم، استخر و سونا جهت پیشگیری از افزایش التهابات پوست و خطر عفونت الزامی است. از لباسهای راحت و گشاد استفاده کرده و از خاراندن محل لیزر خودداری کنید. در صورت بیرون رفتن از منزل استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

 

لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی اکسیر

 

لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی اکسیر

کلینیک زیبایی اکسیر با سالها تجربه در لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه های پیشرفته کندلا بهترین نتایج را برای شما به همراه دارد. ویزیت اولیه و تعیین درجه مناسب بر اساس نوع پوست و رنگدانه مو و زمانبدی جلسات لیزر موهای زائد توسط پزشکان متخصص پوست و زیبایی انجام گرفته و تمام موارد بهداشتی از جمله استفاده از وسایل یکبار مصرف و استانداردهای بهداشتی رعایت می گردد. انجام خدمات مشاوره حضوری قبل از لیزر موهای زائد و توصیه های لازم قبل و بعد از جلسات لیزر درمانی به همراه کادر پزشکی مجرب و تجهیزات پیشرفته بهترین عملکرد را برای بیماران به همراه خواهد داشت.





:: برچسب‌ها: لیزر ،لیزر موهای زائد ،سندرم تخمدان پلی کیستیک،رفع موهای زائد در سندرم تخمدان پلی کیستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: