نوشیدن الکل و افزایش ابتلا به انواع سرطان
نوشته شده توسط : کلینیک اکسیر

نوشیدن الکل و افزایش ابتلا به انواع سرطان

شما احتمالا می دانید که سیگار کشیدن و آفتاب گرفتن بیش از حد می تواند باعث سرطان شود. اما شما ممکن است خطرات سرطان ناشی از نوشیدن شراب، آبجو و یا کوکتل ها را ندانید. در واقع، 7 نفر از هر 10 آمریکایی از این موضوع بی اطلاع هستند.

محققان دریافته اند که نوشیدن الکل باعث ایجاد تغییرات شیمیایی و فیزیکی در بدن ما می شود که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. الکل مستقیما حدود 5٪ از موارد سرطان های جدید و مرگ و میر ناشی از سرطان را در سراسر جهان شامل می شود.

 

مشروبات الکلی و سرطان کبد

انواع الکل و سرطان

به طور کلی، هر چه قدر که بیشتر الکل بنوشید احتمال ابتلا به سرطان بیشتر است. افرادی که که هر روز دو یا سه نوشیدنی مصرف می کنند، به احتمال زیاد به سرطان مبتلا خواهند شد و از آن می میرند. حتی اگر شما یک نوشیدنی سبک مصرف کنید شانس های شما هنوز هم برای ابتلا به سرطان بیشتر از کسی است که هرگز الکل ننوشیده است.

الکل باعث شانس ابتلا به سرطان در حداقل هفت قسمت بدن می شود. آنها عبارتند از:

کبد شغل اصلی این سازمان فیلتر کردن خون و سموم است. و الکل برای سلول های کبدی سمی است. نوشیدن های سنگین می تواند کبد شما را از بین ببرد. الکل بیش از حد می تواند احتمال ابتلا به سرطان کبد را در مقایسه با نوشیدنی دیگر افزایش دهد.

 
شاید این مطلب هم دوست داشته باشید
 
دیابت در زنان ؛ تأثیرات دیابت بر زنان
 

دهان و گلو. ما برخی از قوی ترین شواهد را برای این امر داریم. پنج برابر احتمال ابتلا به سرطان در برخی کشورها کمتر است. این به خاطر آن است که سلولهای آسیبدیده در این بافت ها بوجود می آیند. این خطر حتی ممکن است بدتر شود چون الکل می تواند به مواد شیمیایی مضر برای جذب سلول های داخل بدن کمک کند.

مری (لوله غذا). شانس شما برای سرطان مری، که می تواند بسیار مهاجم و مرگبار باشد، در کنار تعداد نوشیدنی ها قرار دارد. الکل به احتمال زیاد باعث کارسینوم سلول سنگفرشی، که نوعی سرطان است که در پوشش مری است می شود.

کولون و رکتوم. مردانی که زیاد الکل مصرف می کنند احتمال بیشتری دارند حتی بسیاری از زنان که بسیاری از سرطان روده بزرگ رنج می برند. به طور کلی، مصرف کنندگان سنگین هر دو جنسیت 44٪ بیشتر مسائل مربوط به کولون و رکتوم را دریافت می کنند

پستان . احتمال شانس ابتلا به سرطان پستان در مقایسه با میزانی که هر هفته مصرف می کنید بالا می رود.

 

چرا الکل می تواند مضر باشد؟

الکل به راحتی به سلول های شما آسیب می رسد این می تواند به DNA شما آسیب برساند و تغییرات مختلفی را در بدن شما ایجاد کند:

مواد شیمیایی سمی. هنگامی که بدن شما الکل را تجزیه می کند، ترکیباتی را ایجاد می کند که بر این باورند که باعث ایجاد سرطان می شوند.

جهش DNA الکل می تواند ارگان ها و بافت های شما را تحریک کند. همانطور که بدن شما تلاش می کند خود را تعمیر کند، می تواند اشتباهاتی را در DNA شما ایجاد کند که سلول های سرطانی را رشد می دهد.

 
شاید این مطلب هم دوست داشته باشید
 
تاثیر نمک بر روی فشار خون
 

هورمون ها الکل می تواند سطح استروژن را در زنان بالا ببرد، که می تواند باعث رشد سرطان شود.

مواد مغذی الکل باعث می شود که بدن قادر به جذب کلسیم ویتامین ها و مواد مغذی دیگری باشد که می تواند خطر ابتلا به سرطان را تحت تاثیر قرار دهد. این شامل فولات، ویتامین B است.

 

افزایش وزن الکل دارای مقدار زیادی کالری است. اضافه وزن و چاقی به انواع سرطان مرتبط است.

چقدر مقدار نوشیدن الکل زیاد است

وقتی که نوشیدن بیش از حد الکل به سرطان می رسد، به نظر نمی رسد که شما چه مقدار می نوشید. همچنین مشخص نیست که ترک یا محدود کردن الکل موجب کاهش شانس ابتلا به سرطان شما شود.

اما روشن است که بزرگترین خطرات در صورت داشتن بیش از چهار نوشیدنی در روز است. یک نوشیدنی 1.5 اونس مشروب، 5 اونس شراب یا 12 اونس آبجو به عنوان یک نوشیدنی سنگین شناخته می شوند. نوشیدنی متوسط برای زنان یک نوشیدنی است و تا دو نوشیدنی برای مردان مجاز است.

ممکن است فکر کنید که مقدار زیادی ننوشیده اید، اما آنچه در شیشه شماست، ممکن است الکل بیشتری از حدی داشته باشد. برخی از نوشیدنی ها مخلوط چندین نوع الکل هستند. غلظت الکل در برخی از آبجو ها همان است که برای مشروب مالت است. اگر نگران مقدار نوشیدنی خود هستید، با پزشک خود صحبت کنید.





:: برچسب‌ها: کبد،الکل،سرطان،نوشیدن الکل و افزایش ابتلا به انواع سرطان،انواع سرطان ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: