6 علامت سکته قلبی در زنان
نوشته شده توسط : کلینیک اکسیر
علامت سکته قلبی در زنان

 

6 علامت سکته قلبی در زنان

هنگامی که سکته قلبی رخ می دهد، در زنان مانند مردان احساس نمی شود. در این نوشته می خواهیم به بررسی علامت سکته قلبی در زنان بپردازیم.

زنان همیشه علائم سکته قلبی را همانند مردان تجربه نمی کنند، مثل درد خفیف، درد قفسه سینه که در بازو منتشر می شود. این علائم سکته قلبی، مطمئنا برای زنان اتفاق می افتد، اما بسیاری از علائم مبهم یا حتی خاموش که ممکن است از خطرناک باشند، وجود دارد.

شش علامت شایع سکته قلبی در زنان

این شش علامت سکته قلبی در زنان رایج است:

درد قفسه سینه یا ناراحتی در قفسه سینه شایعترین علامت سکته قلبی است، اما برخی از زنان ممکن است آن را متفاوت از مردان تجربه کنند. ممکن است احساس فشار و یا پریشانی احساس شود، و درد می تواند در هر دو طرف سینه باشد، نه فقط در سمت چپ. ریتا ردبرگ، متخصص قلب و عروق، مدیر خدمات قلب و عروق زنان در دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو، می گوید: “معمولا در حین سکته قلبی درد واقعا ناراحت کننده است.

درد در بازو (ها)، پشت، گردن، یا فک. این نوع درد در زنان بیشتر از مردان است. این نوع درد ممکن است بیشتر بر روی قفسه سینه و دست چپ  متمرکز شود، و نه پشت و یا فک. درد می تواند به تدریج یا ناگهانی باشد، و ممکن است قبل از شدت، کاهش یابد. اگر خوابیدید، ممکن است از خواب بیدار شوید.

 
شاید این مطلب هم دوست داشته باشید
 
تست ورزش قلب چیست و چه کاربردهایی دارد؟
 

دل درد. گاهی اوقات افراد سکته قلبی را با یک معده درد  با سوزش سر دل یا زخم معده به اشتباه می گیرند. متخصص قلب و عروق، نیکا گلدبرگ، مددکار مرکز بهداشت زنان نیوانگلند در نیویورک می گوید: زنان احساس فشار شکمی را تجربه می کنند که مانند یک فیل نشسته روی شکم احساس می شود.

ضعف تنفس، حالت تهوع یا سرگیجه. اگر در تنفس دچار مشکل شوید، ممکن است دچار سکته قلبی باشید، به ویژه اگر یک یا چند علامت دیگر نیز داشته باشید. گلدبرگ می گوید: “می توانید احساس کنید که یک ماراتن را اجرا کرده اید، در حالی که شما هیچ فعالیتی نداشته اید .”

 

عرق سرد از علائم سکته قلبی در زنان

تعریق. عرق سرد در میان زنان مبتلا به سکته قلبی رایج است. آن را مانند عرق کردن ناشی از استرس و در حین تمرین یا صرف وقت در خارج از گرما احساس می کنید. Bairey Merz می گوید: “آن را مرتب چک کنید” اگر شما به طور معمول عرق نمی کنید حتما دلیل دیگری برای آن وجود دارد، دلایل دیگر می تواند گرما و یا گرگرفتگی باشد.

خستگی. برخی از زنان که حملات قلبی دارند، بسیار خسته و مضطرب میشوند، حتی اگر آنها  نشسته اند یا خیلی زیاد حرکت نکرده اند. گلدبرگ می گوید: “بیماران اغلب از خستگی در قفسه سینه شکایت دارند. “آنها می گویند که آنها نمی توانند فعالیت های ساده ای مانند راه رفتن و رفتن به حمام انجام دهند.”

از همه این علائم آگاه باشید . اگر ناراحتی قفسه سینه دارید، به خصوص اگر شما یا یکی از نزدیکانتان از این علائم رنج می برند، بلافاصلهبا اورژانس تماس بگیرید.

 
شاید این مطلب هم دوست داشته باشید
 
علائم هشدار دهنده سکته قلبی
 

 

 

هنگام سکته قلبی برای رفتن به بیمارستان خودتان رانندگی نکنید

اقدامات ممنوعه در هنگام سکته قلبی در زنان

اگر احساس عارضه ای از حمله قلبی دارید:

در کمک کردن به دیگران تاخیر نکنید ریتا ردبرگ، مدیر خدمات زنان قلب و عروق برای بخش قلب و عروق UCSF در سانفرانسیسکو می گوید: “زنان معمولا قبل از رفتن به اتاق اورژانس بیشتر از مردان وقت تلف شده دارند.” حتی اگر فکر می کنید نشانه هایتان بد نیستند و یا اندکی نشانه ها را احساس می کنید، بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید.

خودتان تا بیمارستان رانندگی نکنید. شما نیاز به آمبولانس دارید و اگر خودتان تا بیمارستان رانندگی کنید می توانید در جاده تصادف کرده و احتمالا به خود یا شخص دیگری آسیب برسانید. حتی اگر دوست یا نزدیکانتان بخواهند شما را به بیمارستان برسانند ممکن است به اندازه کافی سرعت نداشته باشند.

چیزی که احساس می کنید را رد نکنید. گلدبرگ می گوید: “اگر اشتباه می کنید، نگران نباشید که احساس احمقانه ای داشته باشید.” شما باید آن را به درستی بررسی کنید.

Bairey Merz می گوید: “مردم نمی خواهند ساعت ها را در یک اتاق اورژانس صرف کنند، اگر این یک سکته قلبی نیست.” “اما زنان در تصمیم گیری درباره آنچه که برای آنها معمول است و زمانی که به دنبال مراقبت های بهداشتی هستند، بسیار مصمم و خوب عمل می کنند.





:: برچسب‌ها: سکته قلبی ،سکته قلبی در زنان ، علائم سکته قلبی ،علائم سکته قلبی در زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: