عمل لیفت سینه
نوشته شده توسط : کلینیک اکسیر

لیفت سینه

مطلوب بودن سایز سینه‌ها تنها شاخص زیبایی آن‌ها نیست. خوش فرم بودن، متقارن بودن، تناسب سایز سینه‌ها با سایر اندام‌های بدن به ویژه بالاتنه و شل و افتاده نبودن سینه‌ها نیز جزو مهم‌ترین شاخص‌های زیبایی این دو عضو بدن است.

به همین دلیل است که عمل لیفت سینه جزو عمل‌های پر مخاطب امروز در میان خانم‌هاست و فقط یک جراح ماهر می‌تواند با عمل لیفت سینه و به‌کارگیری تکنیک‌های که متناسب با نیاز و شکل اندام هر خانم است، فرم بهتری برای سینه‌ها ایجاد کند.

چند سالی است که عمل لیفت سینه به دلیل تأثیر فوق‌العاده‌ای که روی زیبایی بدن و افزایش اعتماد به نفس خانم‌ها داشته، تبدیل به یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار در تمام جهان شده است. تنها در کشور آمریکا از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد به تعداد خانم‌هایی که عمل لیفت سینه را انجام می‌دهند ۷۰% اضافه شده است.

کشور ایران به دلیل در اختیار داشتن چیره‌دست ترین جراحان پلاستیک دنیا، در زمینه لیفت سینه نیز مانند جراحی بینی به یکی از قطب‌های درمانی جهان تبدیل شده است.

عمل لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه که به آن ماستوپکسی Mastopexy نیز گفته می‌شود، نوعی از عمل جراحی است که در طی آن پزشک با برداشتن پوست اضافی سینه‌‌، آن‌ها را بالاتر کشیده و بافت آن‌ها را سفت می‌کند. نتیجه عمل لیفت سینه، پستان‌هایی است که نه‌تنها دیگر افتاده نیستند، بلکه از نظر ظاهری فرم بهتری دارند و شکل جوانی خود را باز یافته‌اند .

به دلیل نتایج رضایت بخشی که از این عمل حاصل می‌شود، اکنون تمایل به انجام عمل لیفت سینه نسبت به عمل‌های دیگری نظیر ایمپلنت پستان پیشی گرفته است.

کاربرد عمل لیفت سینه

چرا خانم‌ها عمل لیفت سینه را انجام می‌دهند؟

هر فردی برای انجام دادن این عمل دلایل خاص خود را دارد. اما به‌طورکلی خانم‌ها به یکی از دلایل زیر عمل لیفت سینه را انتخاب می‌کنند:

  • دست یابی به فرم و شکل دلخواه سینه پس از بارداری و شیردهی

بیشتر خانم‌ها پس از سپری کردن دوران بارداری و شیردهی خود دچار معضل افتادگی و شل شدگی پستان می‌شوند. بنابراین بسیار بدیهی است که تمایل داشته باشند برای بازیابی زیبایی این قسمت از بدن خود عمل لیفت سینه را انجام دهند.

  • بهبود کانتور سینه پس از کاهش وزن‌های شدید

کاهش وزن شدید به معنی از دست دادن حجم پستان‌ها است. به همین دلیل است که اغلب خانم‌ها بعد از پایان یافتن پروسه کاهش وزن خود با سینه‌هایی مواجه می‌شوند که دچار کاهش حجم شده و افتادگی دارد. در این شرایط لیفت سینه می‌تواند با از بین بردن پوست اضافه، فرم نسبتاً جوان سینه‌ها را در آن‌ها بازیابی کند.

  • به دست آوردن فرم دلخواه همیشگی در سینه‌ها

تعداد خانم‌هایی که هرگز از فرم و شکل سینه‌های خود راضی نبوده‌اند کم نیست. بنابراین تمایل زیادی در این گروه وجود دارد تا یک بار برای همیشه با عمل لیفت سینه آن‌ها را به شکلی دربیاورند که همیشه آرزویش را داشته‌اند.

  • کاهش فشاری که سینه‌های آویزان بر گردن ایجاد می‌کنند

این هم یکی از دلایل شایعی است که سبب می‌شود پزشک به خانمی توصیه کند عمل لیفت سینه را انجام دهد. سینه‌های شل و آویزان که در اثر وزن زیاد پستان‌ها دچار چنین وضعیتی شده‌اند، قابلیت این را دارند که فشار زیادی به مهره‌های گردن وارد کرده و آن‌ها را دچار آسیب و درد کنند. بنابراین عمل لیفت سینه گزینه مناسبی برای این قشر از خانم‌ها است.

 

کاندید عمل لیفت سینه

 

چه کسانی کاندید عمل لیفت سینه هستند؟

عمل لیفت سینه در دسته‌بندی عمل‌های زیبایی قرار می‌گیرد. بنابراین اغلب افراد بنا به تمایل و تشخیص شخصی اقدام به انجام آن می‌کنند. اما از نظر پزشکی همه آن‌ها برای این عمل کاندید مناسبی نیستند. تشخیص این موضوع که کدام گروه از خانم‌ها می‌توانند عمل لیفت سینه را انجام دهند با پزشک جراح بوده و در جلسه ویزیت پیش از عمل تعیین می‌شود. اما به‌هرحال افرادی کاندید این عمل هستند که به‌طورکلی :

  • در سلامتی روحی و جسمی کامل باشند.
  • اگر در حال کاهش وزن بوده‌اند، اکنون به ثبات وزنی رسیده باشند.
  • دوران شیردهی آن‌ها پایان یافته باشد.
  • فرم، شکل و سایز سینه‌های آن‌ها واقعاً اشکال داشته باشد و پزشک تشخیص دهد که امکان ایجاد تغییرات دلخواه در آن‌ها وجود دارد.

چند روش برای عمل لیفت سینه وجود دارد؟

عمل لیفت سینه با دو روش تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می‌شود. تشخیص این‌که کدام روش برای هر بیمار مناسب بوده و نتیجه مؤثرتری می‌دهد بر عهده پزشک است. البته این موضوع به عواملی نظیر ویژگی‌های بافت پستان بیمار، میزان پوست اضافه آن و اهداف شخصی فرد از عمل لیفت سینه نیز بستگی دارد.

به‌هرحال اگر پزشک روش تهاجمی را توصیه کند، با تمام توان تلاش می‌کند با حداقل میزان برش و کمترین زخم بارز، مطلوب‌ترین نتیجه ممکن از عمل حاصل شود.

شیوه‌های غیرتهاجمی لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه به شیوه‌های غیرتهاجمی ازنظر میزان اثر بخشی مانند روش‌های تهاجمی این عمل نیستند. به هر حال به دلیل آن‌که ریسک عمل و دردسرهای پس از آن در روش غیر تهاجمی لیفت سینه کمتر است، این تکنیک‌ها نیز مخاطبان خاص خود را دارند.

به طور کلی لیفت سینه با شیوه‌های غیرتهاجمی به کمک تکنیک‌های زیر انجام می‌شود:

  • لیفت با نخ
  • تکنیک Caci
  • لیزردرمانی
  • درمان‌های حرارتی
  • ومپایر
  • تزریق بوتاکس
  • پرکنندگی پوست سینه
  • کرم‌های پوستی

لیفت سینه به شیوه تهاجمی

لیفت سینه به شیوه تهاجمی به چند روش انجام می‌شود؟

این‌که جراح در اتاق عمل از چه تکنیکی برای لیفت سینه استفاده کند بستگی زیادی به فرم، شکل و ایرادات فعلی سینه‌های بیمار دارد. البته همان‌طور که گفته شد بیمار نیز می‌تواند در مورد انتظاری که از نتیجه و شکل نهایی سینه‌های خود پس از عمل دارد با پزشک صحبت کند.

به‌هرحال تکنیک‌های پرکاربرد زیر در عمل لیفت سینه به شیوه تهاجمی مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • برش هلالی: در این تکنیک حداقل برش برای اصلاح مشکل آویزان بودن سینه‌ها ایجاد می‌شود.
  • پیریارولار: این تکنیک مناسب خانم‌هایی است که میزان افتادگی در سینه‌های آن‌ها زیاد نبوده اما همچنان کاندید عمل لیفت سینه هستند.
  • لالی‌پاپ یا بالابردن عمودی: در این تکنیک بیشترین میزان تغییر در فرم، شکل و اندازه سینه بیمار ایجاد می‌شود.
  • T معکوس: این تکنیک چشم‌گیرترین تغییرات را در شکل سینه بیمار ایجاد می‌کند.

 آیا لیفت سینه به شیوه تهاجمی عمل پر ریسکی است؟

میزان ریسک این عمل به اندازه سایر عمل‌های جراحی با ریسک پائین است. به‌هرحال گزارشی در خصوص عوارض جانبی غیرقابل کنترل پس از عمل لیفت سینه وجود ندارد.

مراحل آمادگی پیش از عمل لیفت سینه

مراحل آمادگی پیش از عمل لیفت سینه

در ابتدا خانمی که تصمیم دارد عمل لیفت سینه را انجام دهد باید با یک جراح پلاستیک زبده ملاقات کند. در جلسه ویزیت حضوری جراح سینه‌های بیمار را معاینه کرده و اشکالات آن را بررسی می‌کند. سپس در مورد شیوه انتخابی اصلاح فرم و شکل سینه‌ها به او اطلاعاتی ارائه می‌کند.

پزشک می‌تواند از سینه‌های بیمار عکس بگیرد، سپس با نرم‌افزارهای مخصوص، پیش نمایشی از نتیجه عمل لیفت سینه به بیمار نشان دهد. دیدن این پیش نمایش به بیمار کمک می‌کند نتیجه نهایی را در ذهن خود تصور کند و مقایسه‌ای بین آن با آنچه به‌عنوان فرم و شکل سینه ایدئال در نظر دارد، انجام دهد.

پس‌ازاین جلسه پزشک برای تکمیل پرونده بیمار یک آزمایش کلی تجویز می‌کند تا از وضعیت سلامت بیمار اطمینان حاصل کند.

در نهایت قرار روز عمل لیفت سینه تنظیم می‌شود.

مهم‌ترین نکات پس از عمل لیفت سینه

عمل لیفت سینه در مراکز درمانی مجهز و با بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. بسته به این‌که عمل از چه نوعی باشد ممکن است بین ۱ تا ۳ ساعت به‌طور بیانجامد. بیمار پس از پایان عمل و سپری کردن دوره ریکاوری می‌تواند به خانه بازگردد.

اکثر بیماران پس از عمل لیفت سینه درد و تورم را در سینه‌های خود احساس می‌کنند. این مشکل با مصرف مسکن‌هایی که پزشک تجویز کرده است کنترل خواهد شد.

گرچه بیمار کمتر از ۱۲ ساعت بعد از عمل قادر است راه برود و کارهای روزمره خود را انجام دهد، اما بهتر است تا دو هفته هیچ فعالیت سنگینی نداشته باشد. همچنین لازم است بیمار حداقل تا ۴ هفته به پشت بخوابد.

برای کسی که عمل لیفت سینه را انجام داده است تمام فعالیت‌های ورزشی به‌جز پیاده‌روی سبک تا ۶ هفته پس از عمل ممنوع است. همچنین بیمار پس از ۸ هفته قادر خواهد بود لباس زیر معمولی زیر فنر دار بپوشد.

جراح پلاستیک برای عمل لیفت سینه

 انتخاب جراح پلاستیک برای عمل لیفت سینه

انتخاب جراح پلاستیک مهم‌ترین کاری است که خانم‌ها باید قبل از عمل لیفت سینه انجام دهند. چون پس‌ازآن همه وظایف بر عهده جراح خواهد بود. به همین دلیل باید در این مورد حساس بود و تا جائیکه ممکن است در خصوص سابقه جراحان پلاستیک فعال در زمینه لیفت سینه تحقیق کرد.

زبردستی جراح، ظرافت او در ایجاد برش‌ها بدون دیده شدن رد زخم و رضایت کامل بیماران قبلی جزو فاکتورهایی است که در انتخاب جراح پلاستیک باید در نظر گرفته شوند.

فعالیت بهترین جراحان پلاستیک تهران در کلینیک زیبایی اکسیر

یک جلسه ملاقات حضوری با جراحان پلاستیک فعال در کلینیک زیبایی اکسیر و دیدن نتایج عمل‌های قبلی آن‌ها کافی است تا یقین حاصل کنید که این پزشکان، خبره‌ترین جراحان ایران هستند. به این ترتیب جای هیچ شکی باقی نمی‌ماند که باید رفع مشکلات سینه‌ و تغییر شکل و فرم دادن آن‌ها را به دست آن‌ها بسپارید.

اکسیر مجموعه‌ای است که همواره  خدمات پزشکی و زیبایی خود را در بالاترین سطح ممکن نگه داشته و آن را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

با ما تماس بگیرید تا از همین لحظه از انتخاب خود احساس رضایت کنید.





:: برچسب‌ها: عمل لیفت سینه،سینه،لیفت سینه، زیبایی سینه ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: